Dit 'self-service' platform is opgebouwd uit verschillende modules en 'flavors' die je als klant zelf kiest. Vervolgens voeg je je content toe, en je mobiele applicatie kan al meteen gepubliceerd worden. "In principe kan dat dus zelfs al in enkele minuten zonder dat er enige technische kennis aan te pas komt", zegt ceo Brecht Fourneau die het bedrijf samen met Miquël Vermeulen oprichtte in 2009 als een vervolg op MobileJuice. Ondertussen bestaat het team al uit 10 à 15 mensen, waarbij ook uitdrukkelijk naar het buitenland gekeken wordt.
...

Dit 'self-service' platform is opgebouwd uit verschillende modules en 'flavors' die je als klant zelf kiest. Vervolgens voeg je je content toe, en je mobiele applicatie kan al meteen gepubliceerd worden. "In principe kan dat dus zelfs al in enkele minuten zonder dat er enige technische kennis aan te pas komt", zegt ceo Brecht Fourneau die het bedrijf samen met Miquël Vermeulen oprichtte in 2009 als een vervolg op MobileJuice. Ondertussen bestaat het team al uit 10 à 15 mensen, waarbij ook uitdrukkelijk naar het buitenland gekeken wordt. "België en Nederland is voor ons eigenlijk een testmarkt, maar we kijken zeker naar landen als Brazilië en Turkije. Waarom? Omdat dat sterke groeimarkten zijn, zeker ook voor tablets, en omdat de mensen daar veel sneller beslissingen nemen. Men is daar sneller bereid om een zeker risico te nemen", aldus Brecht Fourneau. Om de internationale expansie verder te ondersteunen werden twee extra mensen aangetrokken, waaronder Mario Haneca (ex-Transics). "Door de technische complexiteit van apps te elimineren, kunnen klanten zich beter concentreren op mobile marketing via apps", zegt Haneca: "We zien ook dat ons platform voor heel veel events, concerten en conferenties gebruikt wordt." Mooie referenties daarin zijn bijvoorbeeld de Lokerse Feesten, Groezrock, Marktrock, Suikerrock, de Belgian Boat Show maar ook congressen als Marketing Day (WDM) of Stichting Marketing en culturele events waaronder Art Brussels. "We gebruiken dan wel kant-en-klare modules, maar dat wil niet zeggen dat al onze apps er hetzelfde uit zien. De app zelf steek je heel snel in elkaar. De tijd steekt vooral in het grafische gedeelte", zegt Fourneau. "We doen ook geen toegevingen in functionaliteit", voegt Haneca toe: "sociale integratie met onder meer Facebook- en Twitter-feeds in de app is bijvoorbeeld een van de speerpunten in het platform." Brecht Fourneau legt er verder ook de nadruk op dat het om een cross-platform oplossing gaat. Een app wordt dus zowel voor iOS (Apple) en Android gemaakt. Ook voor BlackBerry, al wordt daar volgens Fourneau minder aandacht aan besteed. Windows Phone 7 wordt ook overwogen. Ook het publiceren van de app in de verschillende app stores gebeurt via het Tapcrowd-platform. "Het mooie van onze oplossing is dat je via het platform vervolgens nog inhoudelijke wijzigingen kan aanbrengen. Het zijn volledig dynamische apps en je moet ze dus niet telkens opnieuw publiceren. In principe kan alles nog gewijzigd worden in onze apps zonder opnieuw te moeten publiceren. Enkel voor het icoontje en het opstartscherm is dat niet mogelijk", aldus nog de ceo. Overigens wordt de oplossing ook als een white-label platform vermarkt voor web- en/of marketingbureau's. Kristof Van der Stadt