NICK MARLY

is it-manager van het Riziv (Rijksinstituut voor Ziekte- en InvaliditeitsVerzekering), een organisatie met zowat 1.400 personeelsleden die zeer diverse taken uitvoeren: van artsen en sociaal inspecteurs tot juristen en technische medewerkers. Het Riziv speelt een sleutelrol in het kader van de geneeskundige verzorging, de arbeidsongeschiktheid en de invaliditeit. Gezien de vertrouwelijkheid van de gegevens speelt security de allerbelangrijkste rol in hun mobiele strategie.
...

is it-manager van het Riziv (Rijksinstituut voor Ziekte- en InvaliditeitsVerzekering), een organisatie met zowat 1.400 personeelsleden die zeer diverse taken uitvoeren: van artsen en sociaal inspecteurs tot juristen en technische medewerkers. Het Riziv speelt een sleutelrol in het kader van de geneeskundige verzorging, de arbeidsongeschiktheid en de invaliditeit. Gezien de vertrouwelijkheid van de gegevens speelt security de allerbelangrijkste rol in hun mobiele strategie. is vp client management bij Adecco Emea. Adecco is een hr-dienstenbedrijf vooral gekend voor de interim-afdeling. Het telt wereldwijd 32.000 werknemers, waarvan 800 in België. De mobiele strategie staat volledig in functie van de 'corporate site': alles, ook de mobiele toepassingen, wordt daaromheen gebouwd, met als belangrijkste doel om 'leads' om te zetten in 'deals'. is directeur it bij Roularta IT Solutions, de it-afdeling van uitgeverij Roularta. Digitale en mobiele versies van de magazines spelen een steeds grotere rol in de bedrijfsstrategie. Verder probeert Roularta met onder meer apps voor iPads en met een geleidelijke uitrol van Windows 8 tablets het beheer van toepassingen en van mobiele toestellen te vereenvoudigen. Verder worden alle vaste telefoons uitgefaseerd ten voordele van smartphones. is cio van Lidl België en Luxemburg, een warenhuisketen met een vijfduizendtal medewerkers. Lidl voert een streng mobiel beleid: de tablets die aan de (vooral verkoops-) medewerkers worden bezorgd, mogen niet voor privé-doeleinden worden gebruikt. Men gelooft sterk in de productiviteitswinst die met tablets wordt behaald maar uit vrees voor het lekken van informatie wordt privé-gebruik niet toegelaten. is cio bij uitgeverij Kluwer. Deze uitgeverij heeft geen mobiele apps voor eigen medewerkers, wel voor klanten. Kluwer heeft gekozen voor een 'choose your own device'-aanpak: de werknemers krijgen een mobiel budget waarmee ze zowel smartphone als tablet moeten kiezen. Vaak is dat concreet een dure tablet en goedkope smartphone, enkel voor het bellen. is chief b2b officer bij Mobistar België, het telecombedrijf dat deze enquête mee heeft helpen realiseren. Mobistar heeft tablets in de winkels, maar in het hoofdkwartier wordt relatief weinig via smartphone of tablet gedaan. Zelfs de verlofaanvragen en ziektemeldingen gebeuren per sms. De Belgische verkoopsafdeling gebruikt wel Salesforce op hun tablet (in het Franse hoofdkwartier gebruiken ze Microsoft Dynamics) is cio van financiële instelling Crelan, de fusie van Centea en Landbouwkrediet, met bijna één miljoen klanten, waarvan tienduizenden enkel online, en zowat drieduizend werknemers. Crelan-werknemers kunnen kopen wat ze willen maar moeten zelf instaan voor de goede werking. Het ontwikkelen van mobiele financiële apps wordt vooral door de regulerende en wetgevende instanties bemoeilijkt. is voice services manager van Johnson Controls Emea. De onderneming telt 175.000 medewerkers wereldwijd, waarvan een duizendtal in België. Emea telt een 25.000 mobiele gebruikers. Door het brede aanbod aan producten en diensten en de verschillen per land kiest Johnson Controls in zijn mobiele strategie voor ondersteuning in plaats van te proberen een uniform mobiel beleid op te leggen.