Lana Khoury (31) studeerde information systems en information technology in Sydney. De voorbije jaren werkte ze onder meer voor de it-afdeling van Britannia Airways in Londen, maar ook voor BNP Paribas Fortis, KPMG en Zurich Insurance. Ze is gespecialiseerd in enterprise content management (ecm). In dat domein werkte ze mee aan projecten bij onder meer de overheid van Abu Dhabi, de Australische Coca-Cola-bottelaar Amatil en Infrax. Sinds 2010 werkt Lana voor CGI. Ze ziet meer carrièrekansen in Europa dan in Australië. Daarom vestigde ze zic...

Lana Khoury (31) studeerde information systems en information technology in Sydney. De voorbije jaren werkte ze onder meer voor de it-afdeling van Britannia Airways in Londen, maar ook voor BNP Paribas Fortis, KPMG en Zurich Insurance. Ze is gespecialiseerd in enterprise content management (ecm). In dat domein werkte ze mee aan projecten bij onder meer de overheid van Abu Dhabi, de Australische Coca-Cola-bottelaar Amatil en Infrax. Sinds 2010 werkt Lana voor CGI. Ze ziet meer carrièrekansen in Europa dan in Australië. Daarom vestigde ze zich vier maanden geleden in Brussel. Ze werkt er aan het ecm-portfolio van CGI. 5:00 De dag begint! Etenstijd voor Pompoen, de kat die ik meekreeg uit dierenasiel Veeweyde. 5:30 Op weg naar Brussel-Zuid. In de wagen luister ik naar mijn Franse les van deze week. 6:00 Ontbijt op de trein naar Parijs. Op 20 februari hebben we in Brussel een evenement over applied customer insight (aci) en crm. Ik stuur een stand van zaken naar de projectmanager. 6:15 Ik bekijk e-mails van collega's uit Canada, de VS en Australië. We werken een offerte uit voor een groot Europees project rond social business. De collega's denken mee. 6:45 Ik bekijk de resultaten van een marktonderzoek dat we uitvoerden bij vierhonderd verkoop- en marketingmanagers. Op het evenement in Brussel zal ik de trends uit die marktstudie toelichten. 7:35 Nog twee metroritten voor ik op kantoor ben bij de klant. Ik beantwoord vragen in verband met de SharePoint-sites van de klant. 8:30 Ik arriveer bij de klant. We vergaderen over het uitrolplan van mobiele applicatie voor het verkoopteam. Deze maand staat de uitrol in Oostenrijk, Zwitserland en Spanje op het programma. 12:00 Lunch bij de klant. Vandaag lees ik dus geen e-mails terwijl ik eet aan mijn desk. 13:00 Telefoonconferentie voor een update met het projectteam. 16:30 Tijd voor een wandeling van twintig minuten: te voet naar het metrostation. 18:00 De trein naar Brussel vertrekt. Terwijl ik eet, leg ik de laatste hand aan een presentatie die ik volgende week voor de Belgian Intranet User Group geef: 'CGI & Change Management - Our Intranet Journey'. 18:30 De komende weken heb ik vergaderingen in Londen, Zürich, Parijs en Madrid. Ik geef mijn reisgegevens door. 18:45 Ik denk na over de mogelijke integratie van onze ecm-oplossingen met die van IBM, als voorbereiding van een vergadering volgende week. 19:45 In de auto op weg naar huis. Als een papegaai zeg ik hardop Franse woordjes na. 20:30 Eindelijk thuis! Ik geef Pompoen te eten en neem een douche. 21:15 Pompoen zit op mijn schoot. We kijken tv, maar ik ben te moe om te begrijpen wat de nieuwslezer zegt. Ik beantwoord nog wat berichtjes op LinkedIn en Facebook. 22:00 Licht uit en naar bed!