Het "strategische" consultancyaanbod bestond weliswaar al heel wat jaren in Nederland en sinds 2007 ook in ons land, maar zonder echte eigen identiteit. De nieuwe entiteit kreeg de naam Getronics Consulting en telt nu reeds een honderdtal medewerkers (waarvan ongeveer vijftien in Luxemburg). Ze staat onder leiding van Benny Corvers, die trouwens marketing directeur is.
...

Het "strategische" consultancyaanbod bestond weliswaar al heel wat jaren in Nederland en sinds 2007 ook in ons land, maar zonder echte eigen identiteit. De nieuwe entiteit kreeg de naam Getronics Consulting en telt nu reeds een honderdtal medewerkers (waarvan ongeveer vijftien in Luxemburg). Ze staat onder leiding van Benny Corvers, die trouwens marketing directeur is. "We willen meer proactief zijn, terwijl Getronics vooral bekend staat om zijn pragmatische terreinexpertise", legt Benny Corvers uit. In deze entiteit zijn drie profieltypes terug te vinden: business consultants die meer gericht zijn op processen, organisatie, governance (met Itil- of Cobit-certificaat, infrastructuurspecialisten (werkposten, netwerken, veiligheid en datacenters), met een oriëntering naar Windows 7 en Office 2010 migraties), en experts in applicaties die information management gericht zijn (waaronder documentbeheer, portals en samenwerking). Met deze consultingentiteit wil de onderneming zowel de top van de 65 ondernemingen die aanwezig zijn op de Belgisch-Luxemburgse markt bereiken (goed voor 80% van de omzet van de Belux-dochteronderneming), als nieuwe klanten voor wie "we zouden kunnen beginnen met een kleine opdracht om een vertrouwensklimaat te creëren en die we eventueel tot outsourcing zouden kunnen begeleiden", aldus Benny Corvers. Hij benadrukt dat Getronics Consulting niet wil concurreren met grote kantoren (zoals PWC, Accenture of Deloitte) maar meer oor wil hebben voor de klant en op een bescheiden manier te werk wil gaan. Ook gaat het de concurrentie met bodyshoppers uit de weg, voor wie de prijs het grootste concurrentiewapen is. Getronics Consulting hecht ook veel belang aan de invoering van een Academy voor de opleiding van zijn consultants. Onder de nieuwe consultingklanten noemt Getronics meer bepaald Rode-Kruis Vlaanderen, Fedict, Partena en Massive, naast opdrachten voor rekening van de bank- en verzekeringsector. Zij zijn goed voor 10% van de omzet van de dochteronderneming. Dit jaar nog is de entiteit van plan om een dertigtal consultants aan te werven, en ze sluit een externe groei niet uit. "We willen een top player op de Belux-markt worden." "We willen niet heel agressief zijn in onze groei of tegenover onze klanten", benadrukt Corvers nog. Marc Husquinet