Google: 'Data analytics zijn nog altijd te moeilijk'

22/11/18 om 13:00 - Bijgewerkt om 15:44
Uit Datanews van 16/11/18

Google is het grootste advertienetwerk ter wereld, en de tweede grootste cloudprovider. Maar het bedrijf kijkt verder. Op Google Next, het cloudevenement van de techspelers, rolt het bedrijf zijn machine learning strategie uit.

"Google had twintig jaar geleden een geweldige visie. Ze zouden de informatie van deze wereld organiseren en aanspreekbaar maken. En dat hebben ze nu voor miljarden mensen gedaan", zegt Diane Greene, CEO van Google Cloud tijdens haar keynote in Londen, voor een publiek van 8.000 mensen. "Met Google Cloud willen we nu ook aan miljoenen bedrijven de technologie leveren waarmee ze hun eigen data kunnen organiseren en aanspreekbaar maken." Hetzelfde, maar dan op enterprise-niveau. Google haalt hier dan ook klanten als Airbus, Carrefour en SEP op het podium, die elk verschillende cloudplatformen van de techgigant gebruiken, van machine learningdiensten tot G Suite.
...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd

Onze partners