Uw cv is bijzonder uitgebreid maar we zien één constante: interimopdrachten. Een atypische keuze, maar wel een die bewust is genomen?

RONNY LION: Ik heb altijd in informatica gewerkt. Aanvankelijk ging dat nog met ponskaarten en IBM mainframes. Geleidelijk aan evolueerde mijn functie naar processen, projecten zoals erp en crm, en people management. Ik stond aan het hoofd van de it-afdeling voor verschillende bedrijven, voornamelijk in de FMCG-sector ('Fast Moving Customer Goods'). Mijn doel is om mezelf te profileren als 'Cio-as-a-Service'. Die biedt verschillende voordelen. Zo kunnen kleinere bedrijven een alternatief vinden voor een interne it-manager, wat vooral interessant is wanneer die persoon meer ervaring heeft op het vlak van it-strategie en -visie. In grotere organisaties kan de Cio-as-a-Service dan weer advies geven aan de algemene directie dankzij zijn praktische instelling en ervaring op het terrein. De Cio-as-a-Service kan ook een alternatief vormen voor de consultants van de Big Four. Zij zijn namelijk vaak minder betrokken bij de operationele aspecten van het bedrijf en beperken zich dus tot advies geven.
...