'Nee, de pc-markt is niet dood'

07/02/19 om 21:00 - Bijgewerkt om 10:27
Uit Datanews van 08/02/19

Driekwart van haar omzet haalt Lenovo uit de pc-afdeling. Maar de groei moet in de toekomst meer uit mobile en datacenters komen: technologie die de groep kocht van Motorola en IBM. Hoe de multinational - 'we zijn niet gewoon een Chinees bedrijf' - dat precies wil doen, vertelde Lenovo aan Data News in het gloednieuwe hoofdkwartier in Peking.

Op 22 oktober 2018 opende Lenovo haar nieuwe hoofdkwartier in het Zhongguancun Software Park, een high-tech zone in het noordwesten van Peking: 120.000 m2, zes verdiepingen en de nieuwe werkplek van zowat 10.000 werknemers, met duurzaam design, nieuwe technologie en een inspirerende werkomgeving als speerpunten, zoals we die ook kennen bij nieuwe Westerse kantoren. De campus valt uiteen in twee delen die met een glazen brug verbonden zijn. Aan de andere kant van de brug: Chinese techgiganten zoals Baidu (dikwijls het Chinese equivalent van Google genoemd), Tencent (na Google, Amazon en eBay het grootste internetbedrijf ter wereld) en het bij ons nog minder bekend klinkende Netease en Sina. Samen weleens 'het Silicon Valley van China' genoemd.
...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd