Selligent houdt zich klaar om een ‘ingrijpende’ update van zijn crm-oplossing te lanceren. De softwareontwikkelaar uit Gosselies lijkt goed bestand tegen de economische en financiële crisis. Voor een groot deel is dat te danken aan de fusie met het Hasseltse Optizen eind 2008 dat oplossingen voor interactieve marketing aanreikt.

“DDeze fusie levert heel wat synergievoordelen op”, maakt mede-oprichter en ceo André Lejeune meteen duidelijk. “We waren nog niet actief op de markt van de interactieve marketing. Met de software van Optizen kunnen sitebeheerders op doorgedreven wijze de communicatie met de surfers automatiseren aan de hand van vooraf bepaalde scenario’s. Meer reclamebudgetten voor het web, de toenemende multichannelaanpak, meer geavanceerde campagnes en de exponentiële groei van het aantal gedragsvariabelen waarmee rekening moet worden gehouden, op al die factoren biedt het samengaan van Selligent en Optizen een antwoord. Interactieve marketing is een segment in volle groei, bovendien in een markt die verre van matuur is. Zo wordt momenteel nog 90 procent van de mails die bedrijven sturen in het kader van een marketingcampagne, verzonden aan de hand van oplossingen die niet in staat zijn de globale interacties die plaatsvinden na het versturen van de mail automatisch af te handelen. Vandaar de grote vraag naar Event Marketing tools, al dan niet in combinatie met crm-oplossingen. We zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet, zelfs in tijden van crisis. Het kost weinig moeite het mass-marketingbudget wat af te romen en dat geld te gebruiken voor interactieve marketing waarvan de resultaten bovendien erg snel meetbaar zijn.”

Versie 5

Het Waalse bedrijf ging in Parijs ook van start met een Selligent Academy waarmee het bedrijf internationaal erkenning wil verwerven. De softwareontwikkelaar, die al sterk aanwezig is in Frankrijk en Duitsland, bereidt ondertussen met versie 5 de lancering van een ingrijpende update van zijn crm-oplossing voor. “De interfaces voor het beheer van de configuraties en van de marketingevents zijn grondig bijgewerkt, met name dankzij de Graphical Workflow Designer. Bovendien kunnen objecten die niet van Selligent afkomstig zijn in deze release veel beter geïntegreerd en beheerd worden. Gegevens integreren in een van de toepassingen van onze crm-oplossing kan met een eenvoudige muisklik (databases, query tools en synchronisatie, alles is voorzien). Dat vinden onze klanten belangrijk. Ze vragen van ons een krachtig crm-systeem dat haast op maat geconfigureerd kan worden, maar zonder de nadelen van maatwerk.” De onderneming kondigde over het eerste halfjaar van 2008 een omzet van 7,3 miljoen euro aan en een stijging van de licentieverkopen en maintenance-inkomsten van 16 procent. In de periode 2008-2009 rekent Selligent op een omzetstijging van 25 procent.

Jean-Luc Manise

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content