Natuurlijk is hij door de ervaring geleerd. Preesale-oprichter Geoffroy Simon organiseerde al eens een evenement, en had tot zijn scha en schande geleerd dat tickets verkopen niet altijd gemakkelijk verliep. Na eerdere start-ups als Getyoo en OPUS richtte hij daarom Preesale op, waarmee hij organiseren een stuk gemakkelijker wil maken.
...

Natuurlijk is hij door de ervaring geleerd. Preesale-oprichter Geoffroy Simon organiseerde al eens een evenement, en had tot zijn scha en schande geleerd dat tickets verkopen niet altijd gemakkelijk verliep. Na eerdere start-ups als Getyoo en OPUS richtte hij daarom Preesale op, waarmee hij organiseren een stuk gemakkelijker wil maken. En dat moet goed gebeuren, want het webplatform belooft enkel gebruik te maken van de beste, meest stabiele en performante API's voor de ticketing, client tracking en dus ook Google Analytics of Facebook Pixel. "Op vijf minuten heb je Preesale aan je Facebookevenement gekoppeld, en kan je tickets beginnen verkopen, het hele proces om een evenement te starten kost nauwelijks twintig minuten tijd, " aldus Simon. "Preesale biedt je alles in één handige tool waarmee je niet alleen de verkoop van je tickets kan beheren, maar ook de marketing van je evenement. Zo kan je bijvoorbeeld lijsten exporteren van ticketkopers voor toekomstige evenementen." Want data zijn natuurlijk ook voor Preesalegebruikers goud waard. "Op Preesale kunnen organisatoren het traject van een klant bekijken van het begin van hun sitebezoek tot de aankoop van het ticket. Zo kunnen ze beter vervolgstrategieën bedenken die meer resultaat kunnen opleveren. Als je bijvoorbeeld weet dat vijfduizend man een website heeft bezocht, drieduizend daarvan de webshop en nog eens tweeduizend daarvan ook effectief het ticket hebben gekocht, dan kan je die laatste tweeduizend misschien beter targetten bij een komend evenement, en niet die hele vijfduizend." Preesale zelf neemt tien procent op elk verkocht ticket, en biedt ook enkele betalende functies waarmee het inkomsten wilt genereren. Dat er muziek in het concept zit, bleek alvast uit het parcours dat Preesale tot nu toe liep. Sinds de lancering begin 2017 werden al 400 evenementen met de tool georganiseerd, samen goed voor zo'n 100.000 verkochte tickets. "Goed voor 600.000 euro aan transacties", klinkt het bij een trotse Simon. Geen wonder dan ook dat de start-up werd geselecteerd voor het prestigieuze Techstars-programma, en zijn hoofdzetel naar het Amerikaanse Atlanta mocht verhuizen. Meteen kregen de Belgen ook een investering van 100.000 dollar. De Luikse incubator Link Square vulde dat bod aan door bovenop zijn initiële steun van 25.000 euro nog eens 75.000 dollar bij te leggen. "Om nu verder te groeien willen we in februari een nieuwe kapitaalronde openen", klinkt het bij de stichter. "In eerste instantie zoeken we 150.000 euro in België om twee fulltime-medewerkers aan te nemen. Daarna gaan we internationaal op zoek naar venture capital om verdere stappen te zetten." Want groeien wil en zal Preesale. De Franse en Amerikaanse markt zullen dra worden aangeboord, andere markten zullen via licenties benaderd worden. En in de Benelux mag het nu snel gaan. "Zeker de Vlaamse markt willen we nu graag veroveren", klinkt het. "Daarvoor zullen we niet alleen cold calling en direct sales inzetten, maar ook een hele groeistrategie uitrollen."