Proxyclick werd opgericht in 2004, maar startte zijn activiteiten pas in 2008. “We hebben onze tijd genomen om naar de markt te luisteren. Dankzij deze incubatieperiode konden we ons product ontwikkelen, uittesten en aanpassen zonder al te grote financiële investering”, verduidelijkt Gregory Blondeau, directeur en medeoprichter, samen met Laurent Parmentier.

Uitgangsidee? Op het web een reeks processen bieden in verband met facility management, en in eerste plaats de bestelling van lunches door de werknemers van bedrijven. “Onze gesprekspartner is de facility manager, wiens functie steeds professioneler wordt, maar die vaak tot over zijn oren in het werk zit. Momenteel krijgt deze facility manager twee soorten tools aangeboden om zijn werk te beheren: de Excel-sheets die zich alsmaar uitbreiden en onbegrijpelijk worden, en tools zoals aangepaste erp die draaien op servers en die enige consultancy vereisen voor de installatie, het onderhoud, enz.” “Ik was 30 in 2000”, glimlacht Blondeau, om te illustreren dat zijn bedrijf koos voor voorzichtigheid en pragmatisme. Hij verkiest de SaaS-benadering – “boven het model van Salesforce.com” – die een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke toegang tot de applicatie biedt, terwijl een begininvestering voor de klant overbodig is dankzij de ‘pay as you go’. Proxyclick biedt voortaan 4 modules aan: de virtuele kantine voor het kantinebeheer (zijn historische product met vandaag bijna 15.000 bestellingen/maand), het catering management (beheer van de maaltijdbestellingen tijdens vergaderingen), het beheer van de parkeerplaatsen en het bezoekersbeheer. Elke keer wordt het product ontwikkeld met een typeklant. En binnenkort lanceert het bedrijf een bètaversie van de service deskmodule voor het beheer van klachten over infra-structuur in de ruime zin (bv. het beheer van interventies ter plaatse, vandaag voor interne dienstverleners, maar binnenkort ook voor externe). Op termijn zouden er andere modules kunnen bijkomen, bijvoorbeeld voor het beheer van een wagenvloot (los van de leasingmaatschappijen), het beheer van vergaderzalen, als aanvulling op het gegroepeerde proces om een vergadering te organiseren (na registratie van de bezoeker, de reservatie van de parking en van de catering). BtoBtoE wordt ook versterkt om de werknemer nog meer te laten meewerken aan het proces. Het platform werd ontwikkeld in Cold Fusion, de servers (elders ondergebracht) draaien onder Linux en Apache. Zonder precieze cijfers te noemen voegt Gregory Blondeau er nog aan toe dat de omzet verdrievoudigde tussen 2008 en 2009, en dat ze tussen 2009 en 2010 zal verdubbelen. Het aantal teamleden is gestegen van 2 naar 6, en het doel voor 2011 is om een commerciële medewerker en een directeur operations aan te werven, en uit te breiden naar het buitenland.

[MH]

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content