De telefoon van iemand anders lenen : het is iets wat we nog zelden doen sinds we geen telefoonnummers meer uit het hoofd kennen. Waarom zou u die ook nog leren als uw telefoon alles netjes bijhoudt in een contactenlijst. Tot die telefoon het zelf laat afweten, natuurlijk, en daar komt CallRescue als redder op de proppen.
...

De telefoon van iemand anders lenen : het is iets wat we nog zelden doen sinds we geen telefoonnummers meer uit het hoofd kennen. Waarom zou u die ook nog leren als uw telefoon alles netjes bijhoudt in een contactenlijst. Tot die telefoon het zelf laat afweten, natuurlijk, en daar komt CallRescue als redder op de proppen. Hoe het werkt ? "Je installeert vooraf onze app op je telefoon en meldt je aan met een login en een paswoord", legt Benoît Callewaert, co-founder van de start-up uit. "Valt je telefoon dan uit, dan kan je probleemloos op de telefoon van iemand anders inloggen met je gegevens. Je hebt dan meteen de beschikking over je contacten alsof je nog altijd met je eigen toestel in de weer bent." Vanzelfsprekend, zo benadrukt hij, worden de gegevens niet te grabbel gegooid in de donkerste krochten van het internet, maar op beveiligde servers bewaard. En dat tegen de belachelijk lage inschrijvingsprijs van 1,99 euro voor drie jaar. Waarom die termijn ? "Een jaar is te kort maar we zijn behoorlijk zeker dat iedereen in die tijdsspanne van drie jaar minstens één keer CallRescue zal moeten gebruiken", klinkt het. "De app installeer je overigens gratis, het is pas bij registratie dat je betaalt." Met zo'n businessmodel moet je wel mikken op grote cijfers om geld te verdienen. "We zijn dan ook nog niet winstgevend", geeft Callewaert toe, "maar dat is niet onze eerste bekommernis. We wilden in de eerste plaats een technisch goeie oplossing neerzetten. Maar natuurlijk mikken we hiermee op de wereldmarkt. Daarom gaan we binnenkort met enkele kennissen uit San Francisco samenzitten om te zien hoe we de Amerikaanse markt kunnen betreden en hoe we onze oplossing nog kunnen verbeteren. We denken ook aan partnerschappen met verzekeraars, zoals we dat al met AG doen, om onze oplossing tegen betaling in hun eigen apps op te nemen." CallRescue 'bootstrapte' zichzelf met een minimale investering. "De ontwikkeling van de app en de achterliggende technologie heeft zo'n 10.000 euro gekost, met de bedragen die we tot nog toe voor marketing en zo meer uittrokken hebben we er misschien om en bij de 40.000 euro in gestoken. Meer is momenteel ook niet nodig, we wachten liever nog even af waar het heen gaat." Matthieu Van Steenkiste "We wilden in de eerste plaats een technisch goeie oplossing neerzetten"