Verzekeraars berekenen het risico van digitale achterstand

07/02/19 om 21:00 - Bijgewerkt om 10:35
Uit Datanews van 08/02/19

Digitale transformatie: de verzekeringswereld stond erbij en keek ernaar. Scherpslijpers schatten de digitale achterstand van de sector op minstens tien jaar. Klopt niet, zeggen de verzekeraars, die met allerlei apps achter de klant aan gaan.

Bij digitale transformatie denkt het grote publiek spontaan aan de bankensector. Online bankieren doen we al twintig jaar en intussen is ook de switch naar mobiel bankieren ingezet. De verzekeraars volgen een heel ander spoor. Voor Jan Modaal lijkt dat vreemd, omdat hij bankdiensten en verzekeringen vaak van dezelfde partij afneemt. Achter de schermen is er echter een groot verschil. Een bankdienst gebruiken we zo goed als iedere dag, terwijl we maar sporadisch contact hebben met een verzekeraar, bijvoorbeeld bij de huur van een woning of de aankoop van een auto. Daarnaast is ook de context belangrijk. Een app voor een mobiele betaling is handig om bij de bakker een klein bedrag te betalen. Maar een app om de aangifte van een ongeval in te dienen? Zit daar iemand op te wachten?
...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd