Bloggende mama’s snelst groeiende internetfenomeen

Nieuwe cijfers van onderzoekbureau comScore geven aan dat blogs van en door vrouwen op dit ogenblik de snelste groeier zijn op het internet. Om u een idee te geven: momenteel smijten al ruim 36 miljoen meisjes en mama’s hun diepste zielenroerselen op het world wide web, een cijfer dat exponentieel blijft toenemen.

Nieuwe cijfers van onderzoekbureau comScore geven aan dat blogs van en door vrouwen op dit ogenblik de snelste groeier zijn op het internet. Om u een idee te geven: momenteel smijten al ruim 36 miljoen meisjes en mama’s hun diepste zielenroerselen op het world wide web, een cijfer dat exponentieel blijft toenemen.

Op een congres over bloggende mama’s in Silicon Valley, kwam het voorbeeld van BlogHer ter sprake. Nog geen jaar geleden telde BlogHer 180 geregistreerde leden, vandaag zijn er dat al 2.200, en er komen er elke dag bij. “Vrouwen zijn niet alleen de belangrijkste consumenten, ze hebben eindelijk ook web 2.0 omarmd”, vertelde oprichter Lisa Stone van BlogHer aan de BBC.

Uiteraard volgen de grote adverteerders het fenomeen op de voet, en maken ze steeds vaker reclame op populaire vrouwenblogs. Een ander recent onderzoek geeft immers aan dat maar liefst 64 procent van de vrouwen die de ‘BlogHer’-schrijfsels lezen, zeggen dat ze al iets gekocht hebben op aanraden van ‘blogging mommy’s’.

“Er kunnen miljoenen dollars verdiend worden”, aldus BlogHer vice president Gina Garrubo. “Onze bloggers beïnvloeden mama’s in de aankoop van een nieuwe gezinswagen, een mobieltje, tot zelfs tomatensaus. Deze vrouwen gooien de manier van adverteren op het net helemaal overhoop. Adverteerders houden er dus best rekening mee.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content