Netflix for kids van Studio 100 exclusief op Proximus TV

© Wanagogo

Proximus heeft een exclusief contract afgesloten voor Wanagogo, het volledige digitale aanbod van Studio 100. Klanten van Proximus TV krijgen in de loop van het voorjaar van 2016 toegang tot het aanbod van Wanagogo.

Via Wanagogo, het reclamevrije platform van het entertainmentbedrijf uit Schelle, kunnen kinderen met hun striphelden en hun (school)vriendjes onder meer spelletjes spelen, video’s bekijken en chatten. Wanagogo is beschikbaar sinds eind 2014. Er zijn momenteel verschillende abonnementsformules. Daarvoor krijgt een gezin drie gebruikersaccounts (avatars) die toegang geven tot de applicaties die bij het platform horen.

“Wanagogo is het Netflix for kids”, zegt Philip Vandervoort, chief consumer market officer van Proximus. “De catalogus van Studio 100 is fenomenaal, denk maar aan Bumba, Samson & Gert, Piet Piraat, Maya De Bij, Mega Mindy, Wickie De Viking en nog veel meer.”

Het aanbod zal niet alleen op de televisie te bekijken zijn, maar ook op tablets en smartphones, niet alleen thuis, maar ook onderweg. De programma’s worden niet onderbroken door reclame en er is een ‘parental control’-functie voorzien. Meer details kon Proximus nog niet geven. In de loop van het voorjaar van 2016 zal het beschikbaar zijn voor de klanten. Hoeveel het zal kosten, is ook nog niet bekend.

Nieuwe interface

Proximus maakte vrijdag ook details bekend over zijn nieuwe tv-aanbod. Dat nieuwe aanbod, bestempeld als ‘de nieuwe Proximus tv-ervaring’, wordt geleidelijk uitgerold bij alle klanten. Het bedrijf heeft sinds eind september 1.716.000 klanten met een decoder.

“De nieuwe tv-ervaring is niet alleen een nieuwe vormgeving, ze verlegt ook de grenzen van tv kijken”, zegt Vandervoort. “Elk scherm is een Proximus TV-scherm en dankzij de Proximus TV-app krijgen de klanten dezelfde ervaring op tv, pc, tablet en smartphone.” De afstandbediening blijft, maar elk scherm is zelf ook een afstandbediening.

Alle nieuwe klanten krijgen deze nieuwe interface op hun decoder. “We migreren geleidelijk, gratis en vanop afstand alle TV-klanten. Op dit moment hebben reeds meer dan 350.000 klanten de nieuwe interface. De 400.000 klanten die nog een verouderde decoder hebben, krijgen gratis een nieuwe toegestuurd en worden hiervan verwittigd. Vandaag zijn al 80.000 decoders omgeruild.” De operatie is vermoedelijk afgerond tegen de zomer van 2016.

(Belga, FT)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content