Ruim dertig procent van de mensen die een Galaxy Gear van Samsung kopen, brengt de smartwatch terug naar de winkel, zegt Best Buy.

Dat komt omdat vele klanten er, vanwege de beperkte compatibiliteit, niets mee kunnen aanvangen. De Galaxy Gear kan op dit moment immers enkel in verbinding worden gebracht met de Galaxy Note 3 en de Galaxy Tab 10.1 (2014 Edition).

Compatibiliteit Om hieraan tegemoet te komen, gaat de Zuid-Koreaanse fabrikant het snufje tegen eind dit jaar ook compatibel maken met de Galaxy S3, S4 en S4 Active en met de Galaxy Note 2, meldt technologiesite Geek.com. Bovendien zou Samsung volgend jaar al een tweede versie op de markt brengen, die gelinkt kan worden aan álle Android-telefoons.

De Galaxy Gear-smartwatch van Samsung werd in september gelanceerd in 149 landen, voor een prijs van 299 euro.

Ook Apple en Google gaan smartwatch-markt bestormen Vorig jaar gingen er al 330.000 smartwatches de deur uit - onder meer Sony en Pebble hebben al enige tijd een exemplaar in de winkels liggen -, maar volgens analisten zullen er tegen 2014 ruim 5 miljoen verkocht worden, mede doordat ook andere technologiereuzen zoals Apple, Google en Microsoft de markt van de slimme polshorloges weldra gaan bestormen.

Ruim dertig procent van de mensen die een Galaxy Gear van Samsung kopen, brengt de smartwatch terug naar de winkel, zegt Best Buy. Dat komt omdat vele klanten er, vanwege de beperkte compatibiliteit, niets mee kunnen aanvangen. De Galaxy Gear kan op dit moment immers enkel in verbinding worden gebracht met de Galaxy Note 3 en de Galaxy Tab 10.1 (2014 Edition). Compatibiliteit Om hieraan tegemoet te komen, gaat de Zuid-Koreaanse fabrikant het snufje tegen eind dit jaar ook compatibel maken met de Galaxy S3, S4 en S4 Active en met de Galaxy Note 2, meldt technologiesite Geek.com. Bovendien zou Samsung volgend jaar al een tweede versie op de markt brengen, die gelinkt kan worden aan álle Android-telefoons. De Galaxy Gear-smartwatch van Samsung werd in september gelanceerd in 149 landen, voor een prijs van 299 euro. Ook Apple en Google gaan smartwatch-markt bestormen Vorig jaar gingen er al 330.000 smartwatches de deur uit - onder meer Sony en Pebble hebben al enige tijd een exemplaar in de winkels liggen -, maar volgens analisten zullen er tegen 2014 ruim 5 miljoen verkocht worden, mede doordat ook andere technologiereuzen zoals Apple, Google en Microsoft de markt van de slimme polshorloges weldra gaan bestormen.