400 ingeslikte kaarten door ICT-problemen bij BNP Paribas Fortis

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

Door ict-problemen bij bankautomaten van BNP Paribas Fortis raakten zaterdagavond zo’n 400 klanten hun bankkaart kwijt. De automaten slikten de kaart in en gaven vervolgens een foutmelding.

Door ict-problemen bij bankautomaten van BNP Paribas Fortis raakten zaterdagavond zo’n 400 klanten hun bankkaart kwijt. De automaten slikten de kaart in en gaven vervolgens een foutmelding.

Zaterdagavond doken op Twitter heel wat berichten op over problemen met de bankautomaten van BNP Paribas Fortis. Ook bij het centrale nummer van Card Stop liepen heel wat meldingen binnen, aldus BNP-woordvoerster Hilde Junius. De eerste telefoontjes kwamen van Luik, maar ook uit andere delen van het land volgden al snel berichten over problemen. De bank startte daarop de defecte automaten opnieuw op, waarop de problemen leken af te nemen.

In totaal raakten zo’n 400 mensen hun bankkaart kwijt. Op sommige plaatsen aan de kust en in Jambes opende de bank maandag uitzonderlijk de kantoren, zodat mensen hun kaart weer konden ophalen. Die ‘geste’ had echter weinig succes: maandag kwamen alles samen zowat 20 mensen hun kaart oppikken. De rest van de gedupeerden kan vanaf vandaag in de bewuste kantoren terecht voor hun eigen “volledig operationele” bankkaart.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content