Volgens een verslag van de Universiteit van St Gallen in Zwitserland en het gsm-bedrijf Intrado hebben meer dan acht op tien gsm-gebruikers ongevraagde berichten ontvangen. De meeste gebruikers zeggen dat ze eerder naar een andere operator zullen overstappen dan hun gsm-nummer zullen wijzigen om het probleem aan te pakken.Consumenten en gsm-operatoren voorspellen dat het probleem van mobiele spam nog zal toenemen. Uit een enquête in de telecomsector bleek dat meer dan 80 procent van de ondervraagden merkt dat mobiele spam nu al een 'ernstig probleem' vormt of verwacht dat dit de komende twee jaar zo zal zijn. Klanten over de hele wereld zeggen dat mobiele spam het imago van de mobiele netwerkoperator negatief beïnvloedt, en dat die dan ook de meeste klachten over zich heen krijgt.Bovendien vertelden klanten dat ze marketingboodschappen van gsm-operatoren beschouwen als spam.

Volgens een verslag van de Universiteit van St Gallen in Zwitserland en het gsm-bedrijf Intrado hebben meer dan acht op tien gsm-gebruikers ongevraagde berichten ontvangen. De meeste gebruikers zeggen dat ze eerder naar een andere operator zullen overstappen dan hun gsm-nummer zullen wijzigen om het probleem aan te pakken.Consumenten en gsm-operatoren voorspellen dat het probleem van mobiele spam nog zal toenemen. Uit een enquête in de telecomsector bleek dat meer dan 80 procent van de ondervraagden merkt dat mobiele spam nu al een 'ernstig probleem' vormt of verwacht dat dit de komende twee jaar zo zal zijn. Klanten over de hele wereld zeggen dat mobiele spam het imago van de mobiele netwerkoperator negatief beïnvloedt, en dat die dan ook de meeste klachten over zich heen krijgt.Bovendien vertelden klanten dat ze marketingboodschappen van gsm-operatoren beschouwen als spam.