De jacht op data van voertuigen met internetverbinding is geopend. Grote merken zoals BMW zijn reeds gecontacteerd geweest door geïnteresseerde adverteerders en technologiebedrijven. Dat meldt Financial Times.

Tot nu toe is BMW nog op geen enkel voorstel ingegaan. De vragende partijen willen zo snel mogelijk verzamelen van specifieke doelgroepen zoals autobestuurders.

De nieuwe generatie wagens levert gegevens via internetadressen met behulp van alle sensors en software. Met een eenvoudige schakeling zou de data via internet naar advertentiebedrijven of technologiebedrijven doorgezet kunnen worden.

Tot nu toe slaan de autofabrikanten alle voorstellen af, maar de druk wordt opgevoerd. (Telegraaf/NS)

De jacht op data van voertuigen met internetverbinding is geopend. Grote merken zoals BMW zijn reeds gecontacteerd geweest door geïnteresseerde adverteerders en technologiebedrijven. Dat meldt Financial Times. Tot nu toe is BMW nog op geen enkel voorstel ingegaan. De vragende partijen willen zo snel mogelijk verzamelen van specifieke doelgroepen zoals autobestuurders. De nieuwe generatie wagens levert gegevens via internetadressen met behulp van alle sensors en software. Met een eenvoudige schakeling zou de data via internet naar advertentiebedrijven of technologiebedrijven doorgezet kunnen worden. Tot nu toe slaan de autofabrikanten alle voorstellen af, maar de druk wordt opgevoerd. (Telegraaf/NS)