AOL koopt The Huffington Post

AOL heeft de Amerikaanse nieuwssite The Huffington Post gekocht voor 315 miljoen dollar.

De Amerikaanse internetgroep AOL heeft de Amerikaanse nieuwssite The Huffington Post gekocht voor 315 miljoen dollar in contanten.

De website ontvangt elke maand zowat 25 miljoen bezoekers, wat meer is dan de meeste andere internetkranten. De transactie kreeg van de raad van bestuur en de aandeelhouders van beide ondernemingen groen licht. Een goedkeuring van de Amerikaanse autoriteiten moet nog bevestigd worden. De overname zou tegen eind maart of uiterlijk begin april volledig rond moeten zijn.

Mede-oprichter en hoofdredacteur van de Amerikaanse blogsite, Arianna Huffington, zal worden benoemd tot topvrouw en blijft hoofdredacteur van “Huffington Post Media Group”. Die constructie zal the Huffington Post en de internetsites van AOL waaronder Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, PopEater, AOL Music, AOL Latino, AutoBlog, Patch en StyleLis integreren.

De internetgroep AOL werd eind 2009 afgesplitst van Time Warner, nadat beide mediabedrijven in 2000 fuseerden. “Deze overname karakteriseert de nieuwe soort Amerikaanse mediabedrijven. Die combineren inhoud, sociale netwerken en de ervaringen van consumenten”, aldus AOL-ceo Tim Armstrong in het persbericht.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content