Eurobrand analyseerde naar eigen zeggen meer dan 3.000 bedrijven in zestien verschillende sectoren in Europa, de VS en Azië. Apple blijft volgens Eurobrand met stip het meest waarde volle merk ter wereld, goed voor naar schatting 113,17 miljard euro.

Google wipt over Coca-Cola naar de tweede plaats met een merkwaarde van 67,47 miljard euro. De naam van de frisdrankengigant is wat gedaald in waarde en klokt af op 64,77 miljard euro.

De enige Belgische naam in de door Amerikaanse merken gedomineerde top 100 is die van bierbrouwer AB InBev op plaats 19. AB InBev is volgens de onderzoekers 29,86 miljard euro waard. (Belga/MI)

Eurobrand analyseerde naar eigen zeggen meer dan 3.000 bedrijven in zestien verschillende sectoren in Europa, de VS en Azië. Apple blijft volgens Eurobrand met stip het meest waarde volle merk ter wereld, goed voor naar schatting 113,17 miljard euro. Google wipt over Coca-Cola naar de tweede plaats met een merkwaarde van 67,47 miljard euro. De naam van de frisdrankengigant is wat gedaald in waarde en klokt af op 64,77 miljard euro. De enige Belgische naam in de door Amerikaanse merken gedomineerde top 100 is die van bierbrouwer AB InBev op plaats 19. AB InBev is volgens de onderzoekers 29,86 miljard euro waard. (Belga/MI)