Met de reproductie van de historische racewagen werden nieuwe technologiën van Audi getest. Via 'selectief sinteren' smolt een laser daarvoor laagsgewijs metaalpoeder met een korrelgrootte van 15 tot 40 duizendste millimeter, wat overeenkomt met de helft van een menselijk haar. Door deze minimale omvang zijn "alle vormen en objecten mogelijk, met een maximale kantlengte van 240 mm en een maximale hoogte van 200 mm".

Het zwaartepunt van de ontwikkeling van 3D-printing ligt nu bij het printen met metaal en op basis van zand. De Audi-werktuigbouwafdeling gebruikte de metaaldruk om alle onderdelen te vervaardigen voor een model van de Auto Union Typ C, de historische 'Silberpfeil', op schaal 1:2.

De fabrikant bekijkt momenteel nog meer mogelijkheden om metaalprinters in te zetten voor de productie van complexe onderdelen.

Met de reproductie van de historische racewagen werden nieuwe technologiën van Audi getest. Via 'selectief sinteren' smolt een laser daarvoor laagsgewijs metaalpoeder met een korrelgrootte van 15 tot 40 duizendste millimeter, wat overeenkomt met de helft van een menselijk haar. Door deze minimale omvang zijn "alle vormen en objecten mogelijk, met een maximale kantlengte van 240 mm en een maximale hoogte van 200 mm".Het zwaartepunt van de ontwikkeling van 3D-printing ligt nu bij het printen met metaal en op basis van zand. De Audi-werktuigbouwafdeling gebruikte de metaaldruk om alle onderdelen te vervaardigen voor een model van de Auto Union Typ C, de historische 'Silberpfeil', op schaal 1:2.De fabrikant bekijkt momenteel nog meer mogelijkheden om metaalprinters in te zetten voor de productie van complexe onderdelen.