Het concept-voertuig van Mercedes heeft nog wel een stuur, maar de bestuurdersstoel kan draaien zodat de chauffeur kan praten met de passagiers achterin. De auto neemt dan de controle over het stuur over.

De passagiers kunnen met de auto interageren via aanraakschermen, hand- en ooggebaren. De auto kan ook communiceren met de buitenwereld, bijvoorbeeld met voetgangers.

Volgens topman Dieter Zetsche evolueert de auto van een louter transportmiddel naar een 'mobiele leefruimte'. Hij ziet de F015 als de toekomst van de auto wat betreft design, ontwerp en communicatie.

Meer dan een technische prestatie weerspiegelt het prototype ook een zekere filosofie. 'Wie zich enkel concentreert op de technologie heeft nog niet goed begrepen hoe autonoom rijden onze samenleving gaat veranderen.' (Belga/MI)

Het concept-voertuig van Mercedes heeft nog wel een stuur, maar de bestuurdersstoel kan draaien zodat de chauffeur kan praten met de passagiers achterin. De auto neemt dan de controle over het stuur over. De passagiers kunnen met de auto interageren via aanraakschermen, hand- en ooggebaren. De auto kan ook communiceren met de buitenwereld, bijvoorbeeld met voetgangers. Volgens topman Dieter Zetsche evolueert de auto van een louter transportmiddel naar een 'mobiele leefruimte'. Hij ziet de F015 als de toekomst van de auto wat betreft design, ontwerp en communicatie. Meer dan een technische prestatie weerspiegelt het prototype ook een zekere filosofie. 'Wie zich enkel concentreert op de technologie heeft nog niet goed begrepen hoe autonoom rijden onze samenleving gaat veranderen.' (Belga/MI)