Het schip moet windmolentechnici toelaten om zelf op een woelige zee veilig te werken. Zo wordt de impact van de golven op de bewegingen beperkt bij het naderen van windturbines. Het vaartuig wordt ook uitgerust met een bewegingsgecompenseerde loopbrug, en een kleiner vaartuig om technici veilig naar de windturbines te brengen. Het vaartuig moet in 2021 klaar zijn.

Het zal door Siemens Gamesa Renewable Energy worden gecharterd in het kader van een onderhoudsovereenkomst op lange termijn voor de Belgische offshore windmolenparken Rentel, Mermaid en Seastar.

Het schip moet windmolentechnici toelaten om zelf op een woelige zee veilig te werken. Zo wordt de impact van de golven op de bewegingen beperkt bij het naderen van windturbines. Het vaartuig wordt ook uitgerust met een bewegingsgecompenseerde loopbrug, en een kleiner vaartuig om technici veilig naar de windturbines te brengen. Het vaartuig moet in 2021 klaar zijn. Het zal door Siemens Gamesa Renewable Energy worden gecharterd in het kader van een onderhoudsovereenkomst op lange termijn voor de Belgische offshore windmolenparken Rentel, Mermaid en Seastar.