KPN-dochter Base, de kleinste van de drie mobiele operatoren in ons land, heeft voor het eerst 25 procent van de gsm-markt, gemeten naar het aantal actieve klanten. Dat blijkt uit een berekening van De Tijd.

De concurrenten verloren licht terrein: Proximus heeft 43 procent van de markt, Mobistar 32 procent. Gemeten naar omzet blijft Base met een marktaandeel van 17 à 18 procent wel duidelijk kleiner. Volgens commercieel directeur Jos Donvil heeft Base sinds kort ook succes op de zakelijke markt.

In vergelijking met eind 2002, het moment waarop de Nederlandse aandeelhouder KPN besloot door te gaan met Base, steeg het marktaandeel met 9 procentpunten. Dat gaat vrijwel volledig ten koste van Proximus.

Bron: Belga/De Tijd

KPN-dochter Base, de kleinste van de drie mobiele operatoren in ons land, heeft voor het eerst 25 procent van de gsm-markt, gemeten naar het aantal actieve klanten. Dat blijkt uit een berekening van De Tijd. De concurrenten verloren licht terrein: Proximus heeft 43 procent van de markt, Mobistar 32 procent. Gemeten naar omzet blijft Base met een marktaandeel van 17 à 18 procent wel duidelijk kleiner. Volgens commercieel directeur Jos Donvil heeft Base sinds kort ook succes op de zakelijke markt. In vergelijking met eind 2002, het moment waarop de Nederlandse aandeelhouder KPN besloot door te gaan met Base, steeg het marktaandeel met 9 procentpunten. Dat gaat vrijwel volledig ten koste van Proximus. Bron: Belga/De Tijd