Base doet het beter dan de markt

KPN-dochter Base presteert in België beter dan de markt. Dat blijkt uit de halfjaarresultaten die KPN dinsdag heeft gepubliceerd.

KPN-dochter Base presteert in België beter dan de markt. Dat blijkt uit de halfjaarresultaten die KPN dinsdag heeft gepubliceerd.

Base blijft over een aantrekkelijk groei-potentieel beschikken, vindt het Nederlandse telecombedrijf. Ondanks de telecommarkt in België die onder druk staat van de voortdurende concurrentie en regelgeving, kon Base naar verwachting het marktaandeel (gemeten in omzet uit mobiele diensten) opkrikken van 20 naar 21 pct.

De introductie van nieuwe mobiele abonnementen in april leidde tot 53.000 nieuwe abonnees: het hoogste aantal nieuwe abonnees sinds het vierde kwartaal van 2005, aldus KPN, dat aan het eind van het tweede kwartaal 3,4 miljoen mobiele klanten telde in ons land.

Dat neemt niet weg dat in België de omzet in het tweede kwartaal 12 pct daalde tot 183 miljoen euro en de EBITDA (winst voor interest, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) 34 pct zakte tot 49 miljoen euro. KPN verwijst naar de prijsdruk als gevolg van de gestegen concurrentie en gestegen commerciële kosten.

In een toelichting over de verkoop van E-Plus aan Telefonica Deutschland zegt KPN nog dat het zich in België blijft positioneren als een uitdager in de mobiele markt, met focus op groei. Base blijft in ons land over een aantrekkelijk groeipotentieel beschikken, luidt het. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content