Zit je aan de Scheldekaaien en heb je zin in een pizza, dan kan het gebeuren dat de leverancier niet wil leveren of de klant niet vindt.

Base: 'Willen loskomen van het thuisadres'

Die problemen wil Base aanpakken met de applicatie Phone Address. "We willen loskomen van het thuisadres, zodat je op eender welke plek een bestelling kan laten komen", zegt Nico Vandecaveye, operationeel manager van Base, dat zichzelf met deze app meer meer wil profileren als een mobiele dienstenprovider.

"Binnen de applicatie krijg je per restaurant de kaart te zien. Is de bestelling aanvaard, dan zie je op Google Maps waar de leverancier is. Op 50 meter van elkaar duikt bij de klant een foto van de leverancier op, en omgekeerd, om elkaar te gemakkelijk te vinden."

Balls & Glory

Wim Ballieu (Balls & Glory), Piet De Kersgieter
Wim Ballieu (Balls & Glory) © Piet De Kersgieter

De applicatie werd donderdag voorgesteld bij vleesbalresto Balls & Glory in Antwerpen, de eerste en voorlopig enige leverancier binnen de applicatie. Er lopen wel al gesprekken met andere spelers.

Overigens zijn ook nonfooddiensten mogelijk. Daarbij worden voorbeelden gegeven van de aannemer die extra materiaal op de werf wil of de strandbezoeker die een zwemshort vergat.

Base verdient niks aan bestellingen

Base verbindt de partijen enkel en verdient zelf niets aan de bestellingen. Wel is mobiele data een factor in het businessmodel. "We zijn nog over een aantal andere toepassingen aan het nadenken", verklaart Vandecaveye verder. "Momenteel gebruikt een dataverbruiker zo'n 600 tot 700 megabyte per maand. We denken dat dat binnen het jaar kan verdubbelen, onder meer door de grotere verspreiding van 4G-telefoons."

De applicatie is voorlopig uitsluitend beschikbaar voor Android-telefoons. Later wordt ook iOS ondersteund. Ook wil men betalingen binnen de applicatie mogelijk maken.

(Belga/MI)

Zit je aan de Scheldekaaien en heb je zin in een pizza, dan kan het gebeuren dat de leverancier niet wil leveren of de klant niet vindt. Die problemen wil Base aanpakken met de applicatie Phone Address. "We willen loskomen van het thuisadres, zodat je op eender welke plek een bestelling kan laten komen", zegt Nico Vandecaveye, operationeel manager van Base, dat zichzelf met deze app meer meer wil profileren als een mobiele dienstenprovider. "Binnen de applicatie krijg je per restaurant de kaart te zien. Is de bestelling aanvaard, dan zie je op Google Maps waar de leverancier is. Op 50 meter van elkaar duikt bij de klant een foto van de leverancier op, en omgekeerd, om elkaar te gemakkelijk te vinden." (Belga/MI)