De omzet van Base steeg in het eerste kwartaal met 5,7 procent tot 149 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg met 27 procent tot 33 miljoen euro. Het klantenbestand groeide met 117.000 abonnees. Het aantal klanten bedroeg aan het eind van het kwartaal in totaal 2,5 miljoen, een stijging van 21 procent ten opzichte van vorig jaar, waardoor het marktaandeel in omzet 2 procentpunten hoger uitkwam op circa 16 procentDe groei in het eerste kwartaal had wat te kampen met de recente aanpassing van de terminatietarieven (tarieven bij doorschakeling naar een ander netwerk) en de concurrentie op de Belgische markt voor mobiele telefonie. Op 1 mei werden de terminatietarieven overigens opnieuw met bijna 20 procent verminderd, zo waarschuwt Base.

De omzet van Base steeg in het eerste kwartaal met 5,7 procent tot 149 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg met 27 procent tot 33 miljoen euro. Het klantenbestand groeide met 117.000 abonnees. Het aantal klanten bedroeg aan het eind van het kwartaal in totaal 2,5 miljoen, een stijging van 21 procent ten opzichte van vorig jaar, waardoor het marktaandeel in omzet 2 procentpunten hoger uitkwam op circa 16 procentDe groei in het eerste kwartaal had wat te kampen met de recente aanpassing van de terminatietarieven (tarieven bij doorschakeling naar een ander netwerk) en de concurrentie op de Belgische markt voor mobiele telefonie. Op 1 mei werden de terminatietarieven overigens opnieuw met bijna 20 procent verminderd, zo waarschuwt Base.