De aangepaste ebitda-marge, die in 2013 nog 25,5 procent bedroeg, zakte vorig jaar naar 22 procent (en zelfs 21,3 procent in het vierde kwartaal). De margedaling is een gevolg van een afname van de aangepaste ebitda (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) met 16 procent tot 156 miljoen euro.

BASE verwijst onder meer naar lagere inkomsten (-2,6 procent) en een voorziening voor belastingen op gsm-masten in het Waals gewest van 3 miljoen euro.

De onderneming heeft voor de ebitda-marge een doelstelling op middellange termijn van 25 tot 30 procent. Om dat niveau opnieuw te bereiken, zal ze in 2015 en de jaren nadien 'blijven focussen op datagroei en kostenvermindering'. Na de hoge netwerkinvesteringen in 2013 en 2014 zullen de investeringen in 2015 lager liggen, geeft BASE ook mee.

De KPN-dochter laat nog weten dat het in 2014 65.000 postpaidklanten won en dat haar 4G-netwerk eind vorig jaar een dekking buitenshuis had van meer dan 80 procent.

BASE kondigde eerder al aan dat het midden dit jaar het aanbod van digitale televisie (SNOW) stopzet. Momenteel krijgt het 45-tal ALLO Telecom-winkels van het bedrijf een BASE-logo.

(Belga)

De aangepaste ebitda-marge, die in 2013 nog 25,5 procent bedroeg, zakte vorig jaar naar 22 procent (en zelfs 21,3 procent in het vierde kwartaal). De margedaling is een gevolg van een afname van de aangepaste ebitda (winst voor intresten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) met 16 procent tot 156 miljoen euro. BASE verwijst onder meer naar lagere inkomsten (-2,6 procent) en een voorziening voor belastingen op gsm-masten in het Waals gewest van 3 miljoen euro. De onderneming heeft voor de ebitda-marge een doelstelling op middellange termijn van 25 tot 30 procent. Om dat niveau opnieuw te bereiken, zal ze in 2015 en de jaren nadien 'blijven focussen op datagroei en kostenvermindering'. Na de hoge netwerkinvesteringen in 2013 en 2014 zullen de investeringen in 2015 lager liggen, geeft BASE ook mee. De KPN-dochter laat nog weten dat het in 2014 65.000 postpaidklanten won en dat haar 4G-netwerk eind vorig jaar een dekking buitenshuis had van meer dan 80 procent. BASE kondigde eerder al aan dat het midden dit jaar het aanbod van digitale televisie (SNOW) stopzet. Momenteel krijgt het 45-tal ALLO Telecom-winkels van het bedrijf een BASE-logo.(Belga)