Van alle tijd die we aan beeld besteden, gaat nog 71 procent naar traditionele, lineaire tv. Wat we digitaal bekijken, komt overigens vaak boven op het klassieke kijkgedrag. Zowat 15 procent van de totale videoconsumptie gebeurt op aanvraag. De diensten van de bekende operatoren bereiken daarbij dubbel zoveel kijkers dan pure online spelers zoals Netflix. Ook dat geeft aan dat de Belg trouw blijft aan zijn bekende mediamerken.

Van de audioconsumptie wordt nog 71 procent ingevuld door klassieke FM-radiostations. Diensten voor audio op aanvraag, zoals Spotify, halen maar 10 procent van de totale luistertijd.

Van de mediatijd die we online spenderen, nemen sociale media 40 procent voor hun rekening, gevolgd door nieuwssites (20 pct) en zoek- en portaalsites (16 pct).

(Belga/WK)

Van alle tijd die we aan beeld besteden, gaat nog 71 procent naar traditionele, lineaire tv. Wat we digitaal bekijken, komt overigens vaak boven op het klassieke kijkgedrag. Zowat 15 procent van de totale videoconsumptie gebeurt op aanvraag. De diensten van de bekende operatoren bereiken daarbij dubbel zoveel kijkers dan pure online spelers zoals Netflix. Ook dat geeft aan dat de Belg trouw blijft aan zijn bekende mediamerken. Van de audioconsumptie wordt nog 71 procent ingevuld door klassieke FM-radiostations. Diensten voor audio op aanvraag, zoals Spotify, halen maar 10 procent van de totale luistertijd. Van de mediatijd die we online spenderen, nemen sociale media 40 procent voor hun rekening, gevolgd door nieuwssites (20 pct) en zoek- en portaalsites (16 pct).(Belga/WK)