De studie van onderzoeksbureau ACNielsen richtte zich op de internetshoppers in West-Europa. Aan kop staan de Duitsers met 6,7 aankopen per koper per maand, gevolgd door Groot-Brittannië (6,4), Denemarken (5,8). België neemt de vierde plaats voor zijn rekening met 5,6 aankopen per koper per maand. Meest populaire betalingsmethodes zijn de kredietkaart en de overschrijving. Wat de producten betreft ligt de nadruk op amusement (games, dvd's, boeken) en op reizen (vliegtuigtickets).Internetvereniging Ispa heeft dan weer een onderzoek gepubliceerd over de Belgische internetverbindingen. Er zijn nu 2,09 miljoen internetaansluitingen in ons land. In het derde kwartaal van 2005 waren er 1,65 miljoen thuisverbindingen, de rest lagen bij de bedrijven. 82 % van alle verbindingen is breedband. De Belgische bedrijven zijn, volgens Europese statistieken, zo goed als allemaal online: 99 % van de grote bedrijven en 96 % van de KMO's.

De studie van onderzoeksbureau ACNielsen richtte zich op de internetshoppers in West-Europa. Aan kop staan de Duitsers met 6,7 aankopen per koper per maand, gevolgd door Groot-Brittannië (6,4), Denemarken (5,8). België neemt de vierde plaats voor zijn rekening met 5,6 aankopen per koper per maand. Meest populaire betalingsmethodes zijn de kredietkaart en de overschrijving. Wat de producten betreft ligt de nadruk op amusement (games, dvd's, boeken) en op reizen (vliegtuigtickets).Internetvereniging Ispa heeft dan weer een onderzoek gepubliceerd over de Belgische internetverbindingen. Er zijn nu 2,09 miljoen internetaansluitingen in ons land. In het derde kwartaal van 2005 waren er 1,65 miljoen thuisverbindingen, de rest lagen bij de bedrijven. 82 % van alle verbindingen is breedband. De Belgische bedrijven zijn, volgens Europese statistieken, zo goed als allemaal online: 99 % van de grote bedrijven en 96 % van de KMO's.