Ontoforce is al even een bekende naam in de inlandse start-upwereld en mag nu ook op Europese goedkeuring rekenen. Na een 'pitching contest' bleek ceo Hans Constandt voor zijn start-up het beste businessplan te hebben, wat zijn bedrijf - dat semantisch zoeken praktisch mogelijk maakt - naar de volgende ronde van de EIT Health Business Plan Aggregator brengt. "In een volgende fase mogen we nu een 'pitching video' opstellen, en op de EIT Health Innovation Summit, dit najaar in Barcelona, mag ik voor een jury van Europese venture capitalists nogmaals onze pitch brengen," aldus Constandt.

Ook FibriCheck - voorheen Qompium - werd door de Europese Health Techorganisatie in de armen gesloten. De Limburgse start-up won een proof-of-conceptwedstrijd, en weet zich zo verzekerd van 25.000 euro financiële steun en een jaar lang advies door de specialisten van EIT Health. "Met deze financiering willen we het Belgische landschap verder in kaart brengen wat betreft marketing en sales, en willen we ook enkele internationale markten verkennen waar FibriCheck zou kunnen intreden", zegt ceo Lars Grieten, "Dan kijken we vooral naar Scandinavië, maar ook Zwitersland en Duitsland."

Ontoforce is al even een bekende naam in de inlandse start-upwereld en mag nu ook op Europese goedkeuring rekenen. Na een 'pitching contest' bleek ceo Hans Constandt voor zijn start-up het beste businessplan te hebben, wat zijn bedrijf - dat semantisch zoeken praktisch mogelijk maakt - naar de volgende ronde van de EIT Health Business Plan Aggregator brengt. "In een volgende fase mogen we nu een 'pitching video' opstellen, en op de EIT Health Innovation Summit, dit najaar in Barcelona, mag ik voor een jury van Europese venture capitalists nogmaals onze pitch brengen," aldus Constandt.Ook FibriCheck - voorheen Qompium - werd door de Europese Health Techorganisatie in de armen gesloten. De Limburgse start-up won een proof-of-conceptwedstrijd, en weet zich zo verzekerd van 25.000 euro financiële steun en een jaar lang advies door de specialisten van EIT Health. "Met deze financiering willen we het Belgische landschap verder in kaart brengen wat betreft marketing en sales, en willen we ook enkele internationale markten verkennen waar FibriCheck zou kunnen intreden", zegt ceo Lars Grieten, "Dan kijken we vooral naar Scandinavië, maar ook Zwitersland en Duitsland."