Belgische start-ups kleuren Mobile World Congress

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

De Belgische starters iBeaken en TweetWall Pro kleuren het Mobile World Congress in Barcelona met opvallende acties.

De Belgische starters iBeaken en TweetWall Pro kleuren het Mobile World Congress in Barcelona met opvallende acties.

De visualisatieoplossing van TweetWall Pro wordt gebruikt op meer dan 100 grote schermen op de MWC-beurs (en op 10 schermen in het conferentiegedeelte). Met andere woorden zullen er weinig bezoekers zijn in Barcelona die de toepassing van Vincent Vandoorne en zijn team NIET gezien hebben de voorbije dagen.

“De organisatie van het Congress is ons drie jaar geleden op het spoor gekomen via Google”, lacht Vandoorne. “Zo eenvoudig kan dat gaan soms. De voorbije 2 jaar werd onze oplossing enkel gebruikt voor het conferentie-gedeelte, maar vanaf dit jaar is onze tweetwall werkelijk overal te zien op de beurs.”

Overigens verdient de organisator een flinke cent dankzij TweetWall Pro. Want de GSMA verkoopt behoorlijk dure ‘sponsored tweets’ aan geïnteresseerde partijen. Die tweets passeren sowieso enkele keren per dag op de schermen verspreid over de beurs, en worden visueel nog wat extra in de kijker geplaatst.

iBeakenOok het Belgische bedrijf iBeaken scoort in Barcelona. Het bedrijf van Jo Van Hove staat net als TweetWall Pro op de Belgische stand op de beurs. “Heel wat mensen die passeren associëren onze naam spontaan met iBeacon van Apple, maar onze iBeakens bestaan toch al sinds 2009”, lacht Jo Van Hove.

Het bedrijf dat werkt rond nfc-technologie en qr-codes, heeft in Barcelona het Maritiem Museum weten te charmeren. Het ‘Museu Marítim De Barcelona’ is er nu uitgerust met qr-codes die de tentoonstelling interactief maken.

Bezoekers kunnen voor een halve euro een extra boekje kopen om de beleving helemaal compleet te maken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content