Volgens Susan Wojcicki, die jarenlang gewerkt heeft aan de reclameafdeling van Google maar sinds eerder dit jaar CEO is van YouTube, is de introductie van een abonnementsmodel bij de videodienst nabij.

Het model is onder meer geïnspireerd op betaalopties in diverse apps, waarbij gebruikers kunnen kiezen voor een betaalde versie als ze de pop-ups met reclame in de gratis versie beu zijn. 'Het is een interessant model omdat het gebruikers een keuze biedt', denkt Wojcicki.

YouTube is sinds 2006 eigendom van Google, dat er 1,7 miljard dollar voor neertelde. (Belga/MI)

Volgens Susan Wojcicki, die jarenlang gewerkt heeft aan de reclameafdeling van Google maar sinds eerder dit jaar CEO is van YouTube, is de introductie van een abonnementsmodel bij de videodienst nabij. Het model is onder meer geïnspireerd op betaalopties in diverse apps, waarbij gebruikers kunnen kiezen voor een betaalde versie als ze de pop-ups met reclame in de gratis versie beu zijn. 'Het is een interessant model omdat het gebruikers een keuze biedt', denkt Wojcicki.YouTube is sinds 2006 eigendom van Google, dat er 1,7 miljard dollar voor neertelde. (Belga/MI)