"We hebben een belangrijke verschuiving geconstateerd in wat de gebruiker belangrijk vindt," zegt Stephen Knighten, analist bij Javelin Strategy & Research, dat de studie uitvoerde voor authenticatiespecialist Authentify. "Financiële diensten moeten meer beveiliging inbouwen om het vertrouwen van de consument te winnen. Dat geldt in het bijzonder voor mensen die tot nu toe hebben geaarzeld om aan e-banking te gaan doen."Slechts 10 procent wil wat beveiliging opofferen voor wat meer gebruiksgemak. Het verlies van persoonlijke gegevens en de mogelijkheid tot financiële fraude waren de twee grootste zorgen die de respondenten hadden bij internetbankieren. Ze bleken bovendien meer bezorgd over de beveiliging van hun identiteit dan over terugbetaling bij financieel verlies. 78 procent van de bevraagde mensen wilt dat de bank real-time authenticatiemechanismen gebruikt wanneer er ongewone activiteit gaande is op de bankrekening.

"We hebben een belangrijke verschuiving geconstateerd in wat de gebruiker belangrijk vindt," zegt Stephen Knighten, analist bij Javelin Strategy & Research, dat de studie uitvoerde voor authenticatiespecialist Authentify. "Financiële diensten moeten meer beveiliging inbouwen om het vertrouwen van de consument te winnen. Dat geldt in het bijzonder voor mensen die tot nu toe hebben geaarzeld om aan e-banking te gaan doen."Slechts 10 procent wil wat beveiliging opofferen voor wat meer gebruiksgemak. Het verlies van persoonlijke gegevens en de mogelijkheid tot financiële fraude waren de twee grootste zorgen die de respondenten hadden bij internetbankieren. Ze bleken bovendien meer bezorgd over de beveiliging van hun identiteit dan over terugbetaling bij financieel verlies. 78 procent van de bevraagde mensen wilt dat de bank real-time authenticatiemechanismen gebruikt wanneer er ongewone activiteit gaande is op de bankrekening.