Bijna 10 miljoen sms-tickets van De Lijn aangevraagd in 2014

© Belga

In 2014 hebben de reizigers van De Lijn 9,9 miljoen sms-tickets aangevraagd, zo meldt de openbaarvervoermaatschappij. Dat is 22 procent of 1,8 miljoen stuks meer dan in 2013 en 77 procent meer dan in 2012.

Sinds de lancering van het sms-ticket van De Lijn in 2007 zijn er in totaal al 28 miljoen stuks verkocht.

In 2014 is ook het aantal gebruikers van een sms-ticket sterk gestegen. Vorig jaar is vanop 818.000 unieke gsm-nummers een sms-ticket aangevraagd, dat is 17 procent of 120.000 gsm-nummers meer dan een jaar eerder.

Met het sms-ticket wil De Lijn haar reizigers een goedkoper en gemakkelijker alternatief bieden voor het klassieke biljet bij de chauffeur.

Door het sms-ticket hebben reizigers geen gepast geld meer nodig. Daarnaast is het ongeveer een kwart goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Tot slot verliezen de bestuurders minder tijd met de verkoop van biljetten, wat de stiptheid ten goede komt, meent De Lijn. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content