Sinds de lancering van het sms-ticket van De Lijn in 2007 zijn er in totaal al 28 miljoen stuks verkocht.

In 2014 is ook het aantal gebruikers van een sms-ticket sterk gestegen. Vorig jaar is vanop 818.000 unieke gsm-nummers een sms-ticket aangevraagd, dat is 17 procent of 120.000 gsm-nummers meer dan een jaar eerder.

Met het sms-ticket wil De Lijn haar reizigers een goedkoper en gemakkelijker alternatief bieden voor het klassieke biljet bij de chauffeur.

Door het sms-ticket hebben reizigers geen gepast geld meer nodig. Daarnaast is het ongeveer een kwart goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Tot slot verliezen de bestuurders minder tijd met de verkoop van biljetten, wat de stiptheid ten goede komt, meent De Lijn. (Belga/MI)

Sinds de lancering van het sms-ticket van De Lijn in 2007 zijn er in totaal al 28 miljoen stuks verkocht. In 2014 is ook het aantal gebruikers van een sms-ticket sterk gestegen. Vorig jaar is vanop 818.000 unieke gsm-nummers een sms-ticket aangevraagd, dat is 17 procent of 120.000 gsm-nummers meer dan een jaar eerder. Met het sms-ticket wil De Lijn haar reizigers een goedkoper en gemakkelijker alternatief bieden voor het klassieke biljet bij de chauffeur. Door het sms-ticket hebben reizigers geen gepast geld meer nodig. Daarnaast is het ongeveer een kwart goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Tot slot verliezen de bestuurders minder tijd met de verkoop van biljetten, wat de stiptheid ten goede komt, meent De Lijn. (Belga/MI)