Blendle haalt miljoenen op

Het team van Blendle met vooraan Alexander Klöpping (l) en Marten Blakesteijn (r). © Blendle
Pieterjan Van Leemputten

Het Nederlandse platform waar je individuele nieuwsartikels kan aankopen haalt gezamelijk enkele miljoenen op. Met het geld kan de website uitbreiden naar andere landen.

In een gesprek met nrc.next zeggen oprichters Marten Blakesteijn en Alexander Klöpping dat The New York Times en het Duitse mediaconcern Axel Springer samen drie miljoen euro investeren.

In ruil voor de investering krijgen beide uitgevers samen 23 procent van de aandelen. Dat zet de waardering van het bedrijf op 13 miljoen euro. Blendle wil met de injectie extra mensen aannemen en uitbreiden naar andere landen.

Op Blendle kan je als lezer losse artikelen uit tijdschriften en kranten kopen. De site lanceerde in 2013 en bevat vandaag de meeste Nederlandse publicaties. Uit België zijn onder meer Humo, De Tijd en De Standaard beschikbaar. Van de 130.000 gebruikers heeft zo’n 23 procent een betalende account. De meeste losse artikels op de site kosten 20 eurocent. Daarvan gaat zeventig procent naar de uitgever, dertig procent gaat naar Blendle.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content