BOIC woest over falende ticketverkoop Spelen

Die verkoop was uitbesteed aan het Belgische bedrijf Suseia, maar de officiële verdeler kon de online vraag naar tickets niet verwerken en diende de verkoop voor onbepaalde tijd op te schorten.

Het BOIC is ‘not amused’ met de falende ticketverkoop voor de Olympische Spelen in Londen volgend jaar. Die verkoop was uitbesteed aan het Belgische bedrijf Suseia, maar de officiële verdeler kon de online vraag naar tickets niet verwerken en diende de verkoop voor onbepaalde tijd op te schorten. “Wij zijn daar erg ontgoocheld over”, zegt BOIC-woordvoerder Luc Rampaer in De Morgen.

Normaal gezien moest de ticketverkoop dinsdagavond om 23.30 uur van start gegaan zijn, maar omdat te veel mensen tegelijk op de website zaten, werd de site offline gehaald om de capaciteit te verdubbelen. De verkoop werd de volgende ochtend om 7 uur opnieuw gestart, maar dat bracht weinig soelaas. Klanten slaagden er niet in hun bestelling te bevestigen of kregen meer tickets dan gevraagd, met een veel te hoge kostprijs tot gevolg. Het noopte Suseia ertoe de stekker finaal uit de site te trekken.

General manager van Suseia Jean-Sébastien Gosuin geeft toe dat hij de vraag naar tickets heeft onderschat. Wel zegt hij dat de site “niet gecrasht” is. “De bevestigde bestellingen zijn ook effectief uitgevoerd. De software klopte.” Het bedrijf dat voor Suseia de website bouwde, “wil vandaag niet bij naam genoemd worden”, zegt Gosuin nog in de krant.

Vandaag meldt Suseia overigens op de eigen website dat de verkoop pas op 26 april wordt hernomen. Er zouden nog 8000 tickets beschikbaar zijn voor de online verkoop. Tot nog toe werden er 717 bestellingen gevalideerd.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content