BP koopt massaal internet-zoektermen over olieramp

BP heeft de meest gebruikte zoektermen over de olieramp in de Golf van Mexico op het internet, opgekocht. Internetgebruikers krijgen zo als eerste link een nieuwssite van de oliemaatschappij. Daarmee probeert BP zijn zwaar besmeurde blazoen op te poetsen.

BP heeft de meest gebruikte zoektermen over de olieramp in de Golf van Mexico op het internet, opgekocht.

Internetgebruikers krijgen zo als eerste link een nieuwssite van de oliemaatschappij. Daarmee probeert BP zijn zwaar besmeurde blazoen op te poetsen.

Surfers die op de zoekrobots van Google, Yahoo! en Bing de meest gebruikte termen rond de olieramp invoeren, krijgen bovenaan de lijst zoekresultaten een ‘gesponsorde link’ naar een website van BP, met de boodschap: “om meer te weten over de actie van BP”.

Wie deze link aanklikt, wordt naar de site van BP gestuurd waar het concern de genomen maatregelen op het terrein benadrukt om de ergste gevolgen van de grootste olieramp in de Amerikaanse geschiedenis
te bestrijden.

Een woordvoerder van BP heeft aan de Amerikaanse tv-zender ABC bevestigd dat het concern een aantal zoektermen over de olieramp heeft opgekocht.

Sinds het begin van de crisis heeft BP ook pagina’s advertenties in
de Amerikaanse kranten afgehuurd, onder meer met geruststellende boodschappen als “we zullen er komen”.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content