Bpost wil online-verkoop met China faciliteren

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het Belgische postbedrijf bpost wil in China een logistiek platform opzetten, in samenspraak met de Chinese partner Trade2CN. Dat werd maandag bekendgemaakt naar aanleiding van de economische missie onder leiding van prins Filip.

Het Belgische postbedrijf bpost wil in China een logistiek platform opzetten, in samenspraak met de Chinese partner Trade2CN. Dat werd maandag bekendgemaakt naar aanleiding van de economische missie onder leiding van prins Filip. Bpost en Trade2CN tekenden een “memorandum of understanding”. De bedoeling van het platform, zo luidt het in een persbericht, is de onlineverkoop tussen China en Europa te vergemakkelijken.

China is een gigantische markt met meer dan 1 miljard consumenten en bedrijven. “Dat is een enorme groeipool, vooral door de explosieve toename van de verkoop via het internet. Duizenden Chinese bedrijven bieden hun producten aan via het internet en zoeken naar mogelijkheden om ze op een makkelijke en betrouwbare manier aan te bieden aan klanten in Europa en elders in de wereld”, aldus bpost.

De bedoeling is om deze handelaars een logistiek platform aan te bieden.”De koper, waar ook ter wereld, krijgt dan via bpost international zijn bestelde product veilig, tegen een transparante all-inprijs en conform aan alle formaliteiten thuis geleverd”, klinkt het in het persbericht.

De Belgen gaan hiervoor samenwerken met Trade2CN, het Chinese e-commerce platform dat meer dan 40.000 bedrijven en merken in China groepeert. Om de lokale contacten soepel te laten verlopen, opent bpost begin 2012 ook een eigen verkoopkantoor in Peking.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content