ChiliPublish charmeert Amerikaanse uitgevers

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

De jonge Belgische start-up ChiliPublish uit Aalst heeft enkele maanden na de opstart al twee grote Amerikaanse uitgevers en drukkerijen gestrikt voor zijn online opmaak- en publishingoplossing.

De jonge Belgische start-up ChiliPublish uit Aalst heeft enkele maanden na de opstart al twee grote Amerikaanse uitgevers en drukkerijen gestrikt voor zijn online opmaak- en publishingoplossing.

Modern Luxury gebruikt de online editor voortaan voor zijn luxueuze ‘city magazines’. ChiliPublish verkoopt licenties van zijn webgebaseerde software aan drukkers, uitgevers, en reclameagentschappen. “Die kunnen het als Software-as-a-Service tot één niveau diep aanbieden aan hun klanten”, legt Bram Verniest, een van de drie oprichters uit. Een reclamebureau kan dan bijvoorbeeld een ontwerp online plaatsen voor hun eigen klanten. Via de software – in huis ontwikkeld op .Net en met een front-end in Flex – kan een eindgebruiker rechtstreeks in een online wysiwyg-editor de nodige veranderingen aanbrengen in de digitale drukproef zonder dat er manueel een pdf over en weer gestuurd moet worden voor elke correctie. “Naast een drukklare pdf, zullen we binnenkort ook kunnen aanleveren als InDesign- en iPad-documenten”, voegt Verniest nog toe.

De Amerikaanse piste is van meet af aan bewandeld via de contacten van medevennoot Kevin Goeminne. Ondertussen zijn er ook distributeurs in het Verenigd Koninkrijk en Italië. In België doet het trio vooralsnog zelf de distributie, maar de bedoeling is om ook hier zo snel mogelijk naar een indirect salesmodel te gaan. Verniest en Goeminne zetten eerder al geboortelijst.be op poten: een platform voor geboortelijsten waarop 180 winkels aangesloten zijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content