Citendo zet in op outsourcing van telecom

Citendo – opgericht in de schoot van Toledo Telecom – profileert zich als een partner voor grote bedrijven die hun telecom volledig willen uitbesteden.

Citendo – opgericht in de schoot van Toledo Telecom – profileert zich als een partner voor grote bedrijven die hun telecom volledig willen uitbesteden.

“Telecom volledig outsourcen, kan de kosten met 10 tot 15 procent verlagen”, zegt general manager Georges Caron. Hij richtte Citendo in juli 2009 op als een apart opererende afdeling van Toledo Telecom. Citendo tracht zich van andere outsourcers te onderscheiden, door het volledige telecomcontract te beheren inclusief de facturatie. Enkel de rechtstreekse technische ondersteuning van zijn operator blijft nog bij de klant. Citendo analyseert eerst de bestaande infrastructuur, optimaliseert de tariefplannen en stelt eventueel ook telecomprofielen en -behoeften op voor de verschillende types gebruikers in het bedrijf.

De facturatie kan door de klant opgevolgd worden via een webinterface. Citendo zegt met alle grote operatoren de nodige afspraken te hebben. Hoewel Citendo ook enkele kleinere kmo’s in zijn klantenportfolio heeft, zijn het toch vooral de iets grotere ondernemingen waar het op mikt. En liefst bedrijven met een internationaal karakter of met voldoende schaalgrootte. “Al wie een telecomfactuur van minstens 250.000 euro per jaar heeft, zal bij ons interessanter af zijn”, zegt Georges Caron.

Citendo zoekt heel wat klanten dan ook buiten België. Zo is Microsoft UK bijvoorbeeld een belangrijke klant, “België niet wegens te weinig schaal”. Andere referenties zijn Mercuri Urval, Ideal Standard en Nespresso. In België is D’Ieteren de grootste klant. Een kleine negen maand na de oprichting van Citendo, heeft het bedrijf naar eigen zeggen al de kaap van anderhalf miljoen euro omzet gerond. Maar Caron toont zich ambiteus. “Binnen drie jaar willen we 15 miljoen euro draaien.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content