De CM bevroeg 2.409 Vlamingen over hun sociale mediagebruik. Zeven van de tien ondervraagden gaf daarbij aan actief te zijn op sociale media. Ongeveer de helft van hen vindt "informatie delen met elkaar" de belangrijkste functie van sociale media, gevolgd door "kunnen volgen wat anderen doen" en "makkelijk kunnen afspreken met elkaar".

Facebook op kop, LinkedIn populairder dan Twitter

Facebook is met voorsprong het populairste platform (93 procent), voor LinkedIn (22 procent) en Twitter (18 procent). Verder geeft bijna de helft van de sociale mediagebruikers aan meerdere keren per dag zijn profiel te checken.

Stress

Al dat sociale mediageweld blijkt ook stress met zich mee te brengen. Onder meer de drang om van alles op de hoogte te zijn en om zelf informatie te delen zadelt de ondervraagden met stress op.

Een lief vinden op sociale media

Opmerkelijk is ten slotte dat 12 procent laat weten ooit al een lief gevonden te hebben op sociale media en dat zo'n 70 procent zich zorgen maakt over zijn of haar privacy op sociale mediaplatformen. (Belga/MI)

De CM bevroeg 2.409 Vlamingen over hun sociale mediagebruik. Zeven van de tien ondervraagden gaf daarbij aan actief te zijn op sociale media. Ongeveer de helft van hen vindt "informatie delen met elkaar" de belangrijkste functie van sociale media, gevolgd door "kunnen volgen wat anderen doen" en "makkelijk kunnen afspreken met elkaar". Facebook op kop, LinkedIn populairder dan TwitterFacebook is met voorsprong het populairste platform (93 procent), voor LinkedIn (22 procent) en Twitter (18 procent). Verder geeft bijna de helft van de sociale mediagebruikers aan meerdere keren per dag zijn profiel te checken. StressAl dat sociale mediageweld blijkt ook stress met zich mee te brengen. Onder meer de drang om van alles op de hoogte te zijn en om zelf informatie te delen zadelt de ondervraagden met stress op. Een lief vinden op sociale mediaOpmerkelijk is ten slotte dat 12 procent laat weten ooit al een lief gevonden te hebben op sociale media en dat zo'n 70 procent zich zorgen maakt over zijn of haar privacy op sociale mediaplatformen. (Belga/MI)