Cuckoo Awards belonen Marina en IBA

Pieterjan Van Leemputten

De Cuckoo Awards belonen de beste direct marketingcampagnes. Onder meer Eerherstel voor Marina en Thomas Cook gingen naar huis met een award.

De Cuckoo Awards belonen de beste direct marketingcampagnes. Onder meer Eerherstel voor Marina en Thomas Cook gingen naar huis met een award. De prijzen worden al voor de negende keer uitgereikt door de BDMA, de Belgian Direct Marketing Association. Die vierde tegelijk haar twintigste verjaardag.

In totaal kregen negen adverteerders en hun agentschappen een award. Voor de hoofdcategorieën Cross Channel winnen IBA (en agenschap Stategie One) voor B2B en Eyeworks/These Days Y&R in B2C met de campagne Eerherstel voor Marina, een campagne in de marge van de bijna gelijknamige film.

De award voor Direct mail ging eveneens naar IBA. Audi en zijn agenschap BBD Brussels wonnen in de categorieën Creative en Best targeted. Bubka won de award voor Self-promotion. Neckermann/Thomas Cook deed dat in de categorie Low cost. Voor Content Marketing viel Ethias (en agentschap Head Office) in de prijzen en de award voor Innovation & Technology ging naar NXP en zijn agenschap Ignition One.

De campagnes vielen allemaal op door hun creativiteit en innovatie. “Een goed uitgewerkte strategie in combinatie met creatieve ideeën en een slimme personnalisatie zijn de sleutel tot succes,” Legt Philippe Verschueren, managing director van de BDMA uit. “Grenzen tussen offline & online bestaan niet meer en multichannel direct marketing is meer dan ooit de aangewezen strategie om doeltreffende campagnes te scoren”.

Opmerkelijk was dat er in twee categorieën, waar telkens maar één genomineerde was, geen prijs werd uitgereikt. De jury vond de campagnes wel geslaagd, maar niet voldoende uitblinkend om een hoofdprijs weg te geven. Ook werd er een speciale prijs uitgereikt aan Johnny Thijs voor zijn inspanningen bij Bpost die de sector van direct marketing ten goede kwamen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content