Welke de betaalde functies worden en hoeveel ze zullen kosten, is nog niet bekendgemaakt. Medeoprichter en CEO Sean Rad zei aan het businessmagazine Forbes enkel: 'We voegen functies toe waar gebruikers om hebben gesmeekt en die zo'n grote meerwaarde bieden dat we geloven dat de gebruikers er graag voor zullen betalen.'

Een van de nieuwe functies is volgens berichten dat gebruikers voortaan ook op zoek kunnen naar dates in een zelf opgegeven locatie.

Verwacht wordt dat de 'premium service' volgende maand wordt gelanceerd. De gratis versie van Tinder blijft gewoon bestaan.

Van Grindr, de gay tegenhanger van Tinder, is er al een Grindr Xtra-versie met betaalde functies. De Xtra-users krijgen onder andere pushberichten over mensen die online zijn.

Populair

Tinder werd bijna twee jaar geleden gelanceerd en wint sindsdien snel aan populariteit. Gebruikers van de app kunnen door profielen van andere gebruikers bladeren of 'swipen', op zoek naar een geschikte date - een 'match' (lees meer over hoe de app werkt). Volgens Rad worden elke dag 1,2 miljard profielen bekeken en 15 miljoen 'matches' gemaakt.

'Het is altijd de bedoeling geweest om de app geld te laten opbrengen,' geeft Rad nog toe. 'We moesten eerst ons product op de rails krijgen.'

Welke de betaalde functies worden en hoeveel ze zullen kosten, is nog niet bekendgemaakt. Medeoprichter en CEO Sean Rad zei aan het businessmagazine Forbes enkel: 'We voegen functies toe waar gebruikers om hebben gesmeekt en die zo'n grote meerwaarde bieden dat we geloven dat de gebruikers er graag voor zullen betalen.'Een van de nieuwe functies is volgens berichten dat gebruikers voortaan ook op zoek kunnen naar dates in een zelf opgegeven locatie.Verwacht wordt dat de 'premium service' volgende maand wordt gelanceerd. De gratis versie van Tinder blijft gewoon bestaan.Van Grindr, de gay tegenhanger van Tinder, is er al een Grindr Xtra-versie met betaalde functies. De Xtra-users krijgen onder andere pushberichten over mensen die online zijn. Tinder werd bijna twee jaar geleden gelanceerd en wint sindsdien snel aan populariteit. Gebruikers van de app kunnen door profielen van andere gebruikers bladeren of 'swipen', op zoek naar een geschikte date - een 'match' (lees meer over hoe de app werkt). Volgens Rad worden elke dag 1,2 miljard profielen bekeken en 15 miljoen 'matches' gemaakt.'Het is altijd de bedoeling geweest om de app geld te laten opbrengen,' geeft Rad nog toe. 'We moesten eerst ons product op de rails krijgen.'