De Lijn verkocht al 3 miljoen sms-tickets

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

De sms-verkoop van tickets bij vervoersmaatschappij De Lijn loopt als een…tja, trein.

De sms-verkoop van tickets bij vervoersmaatschappij De Lijn loopt als een…tja, trein.

De Lijn heeft dit jaar al 3 miljoen sms-tickets voor bus en tram verkocht. Dat is een half miljoen meer dan verwacht. Met het sms-ticket probeert De Lijn naar eigen zeggen “reizigers een goedkoper alternatief te bieden voor een biljet bij de chauffeur en stipter te kunnen rijden.”

Sinds januari is de verkoop van sms-tickets meer dan verdubbeld. In januari 2011 werden 157 000 sms-tickets aangevraagd, in december zullen dat er ongeveer 375 000 zijn. Per dag worden gemiddeld 11.000 sms-tickets aangevraagd. De meeste sms-tickets worden aangevraagd op vrijdag. Op weekdagen piekt de verkoop tijdens de avondspits tussen 16 en 17 uur. Met 20.000 sms-tickets was 20 december tot nu toe de topdag van het jaar.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content