Volgens brancheorganisatie IFPI behaalden de platenfirma's in 2012 een wereldwijde omzet van 16,5 miljard dollar. De digitale distributie klokte af op 5,6 miljard dollar, ruim een derde van het totaal. In Noorwegen, Zweden en de VS werd zelfs meer dan de helft van de muziek in digitale vorm geconsumeerd.

Zeventig procent van de digitale verkoop werd gerealiseerd door Apple (iTunes) en Google (Google Play), twintig procent werd gehaald uit de advertenties bij audiostreams, en tien procent was afkomstig van streaming- annex abonnementsdiensten als Spotify en Deezer.

Volgens brancheorganisatie IFPI behaalden de platenfirma's in 2012 een wereldwijde omzet van 16,5 miljard dollar. De digitale distributie klokte af op 5,6 miljard dollar, ruim een derde van het totaal. In Noorwegen, Zweden en de VS werd zelfs meer dan de helft van de muziek in digitale vorm geconsumeerd. Zeventig procent van de digitale verkoop werd gerealiseerd door Apple (iTunes) en Google (Google Play), twintig procent werd gehaald uit de advertenties bij audiostreams, en tien procent was afkomstig van streaming- annex abonnementsdiensten als Spotify en Deezer.