Dropbox versterkt via overname focus op zakelijke markt
Dropbox neemt Clementine over: een communicatiedienst voor bedrijven. Dropbox illustreert hiermee de ambities op de zakelijke markt.
Clementine kondigde het nieuws van de overname door Dropbox zelf aan op hun blog. Daarin maken ze meteen duidelijk dat Dropbox de dienst vanaf eind augustus stopzet. Clementine zal dan welgeteld één jaar (!) actief geweest zijn. Het bedrijf tracht interne comminicatiediensten binnen een bedrijf opnieuw uit te vinden: ‘workplace collaboration’ zo u wil; een slimme combinatie van messaging, voice en conferentiediensten. Clementine doet dat door de diensten niét te linken aan een oproepnummer. Dat moet gebruik op persoonlijke toestellen vergemakkelijken – inspelend op de ‘bring your own device’ (byod) trend.
Van consument naar bedrijf
Het team gaat nu verder onder Dropbox waar de technologie verder ontwikkeld zal worden. Dropbox telt ondertussen 400 miljoen gebruikers en 100.000 bedrijven. Dropbox maakt er geen geheim van dat het meer wil betekenen op de zakelijke markt en deze overname lijkt dat te illustreren. Pas lanceerde Dropbox nog een nieuw ‘enterprise services’ aanbod waarmee bedrijven samen kunnen werken rond documenten. Hoe Dropbox de Clementine-technologie precies wil integreren, is nog niet duidelijk. Details over de transactie werden ook niet bekend gemaakt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier