Beide bedrijven werken al enkele maanden aan het project en stelden deze week een prototype voor van het toekomstige vliegtuig. Het toestel zou trajecten tot 530 kilometer kunnen afleggen, met een vliegtijd van minder dan twee uur. Het zou inzetbaar zijn op een vijfde van het easyJet-netwerk.

Wright Electric werkt al een tiental jaar aan een volledig elektrisch vliegtuig. Een vliegtuig op batterijen zou minder vervuilend zijn en minder lawaai maken dan de traditionele vliegtuigen. De grote vliegtuigbouwers staan terughoudender tegenover volledig elektrische vliegtuigen. Zo beëindigde het Europese Airbus begin dit jaar het project E-fan, om zich te concentreren op de ontwikkeling van een hybride model.

Beide bedrijven werken al enkele maanden aan het project en stelden deze week een prototype voor van het toekomstige vliegtuig. Het toestel zou trajecten tot 530 kilometer kunnen afleggen, met een vliegtijd van minder dan twee uur. Het zou inzetbaar zijn op een vijfde van het easyJet-netwerk. Wright Electric werkt al een tiental jaar aan een volledig elektrisch vliegtuig. Een vliegtuig op batterijen zou minder vervuilend zijn en minder lawaai maken dan de traditionele vliegtuigen. De grote vliegtuigbouwers staan terughoudender tegenover volledig elektrische vliegtuigen. Zo beëindigde het Europese Airbus begin dit jaar het project E-fan, om zich te concentreren op de ontwikkeling van een hybride model.