Tegen 2021 wil Ford auto's zonder stuur en pedalen bouwen, die volledig zelfstandig rijden. Die wagens zullen dan in vloten van mobiliteitsdiensten ingezet worden, zo maakte de op een na grootste autoconstructeur van de Verenigde Staten dinsdagavond (lokale tijd) bekend.

Het plan van Ford is de volgende grote stap in de wedloop naar de auto van de toekomst. 'We willen geen autobedrijf zijn, we willen een mobiliteitsbedrijf zijn', zegt Fordtopman Mark Fields aan de BBC. Ook het Duitse BMW zette voor zelfrijdende auto's al het jaar 2021 in het vooruitzicht.

Voor consumenten zullen de zelfrijdende wagens pas later in de loop van dat decennium beschikbaar zijn, aldus Fields in de Wall Street Journal. 'We hebben veel gedaan om de kosten voor technische componenten te verlagen, maar het zullen bij aanvang nog steeds relatief dure wagens zijn.' (BELGA/JVL)

Tegen 2021 wil Ford auto's zonder stuur en pedalen bouwen, die volledig zelfstandig rijden. Die wagens zullen dan in vloten van mobiliteitsdiensten ingezet worden, zo maakte de op een na grootste autoconstructeur van de Verenigde Staten dinsdagavond (lokale tijd) bekend. Het plan van Ford is de volgende grote stap in de wedloop naar de auto van de toekomst. 'We willen geen autobedrijf zijn, we willen een mobiliteitsbedrijf zijn', zegt Fordtopman Mark Fields aan de BBC. Ook het Duitse BMW zette voor zelfrijdende auto's al het jaar 2021 in het vooruitzicht. Voor consumenten zullen de zelfrijdende wagens pas later in de loop van dat decennium beschikbaar zijn, aldus Fields in de Wall Street Journal. 'We hebben veel gedaan om de kosten voor technische componenten te verlagen, maar het zullen bij aanvang nog steeds relatief dure wagens zijn.' (BELGA/JVL)