Uit het onderzoek 'Worldwide PC Adoption Forecast to 2015' van Forrester Research blijkt dat het overgrote merendeel van de volgende miljard pc-gebruikers woont in onderontwikkelde landen als Brazilië, Rusland, India en China, en voor de eerste keer een pc zal kopen. Volgens Forrester zullen tegen 2015 alleen al in deze landen meer dan 775 miljoen nieuwe pc's worden gekocht. Een aantal hard- en softwareontwikkelaars zijn al bezig met projecten die zich richting op consumenten in onderontwikkelde landen, zoals het One Laptop Per Child project, Microsofts Unlimited Potential, Intels World Ahead, en AMD's 50X15.De reden dat de computerindustrie wil dat mensen in onderontwikkelde landen computers gaan gebruiken, is niet uit alleen uit altruïstische motieven. De computerindustrie verdient nog steeds genoeg aan mensen die hun huidige computer vervangen voor een nieuwe, maar de rek is er een beetje uit. De groei in de computerindustrie moet komen van mensen die nog niet eerder een pc hebben gekocht. Deze mensen zijn alleen nog te vinden in minder ontwikkelde landen, ook wel 'de groeimarkten' genoemd.Er kleven voor computerverkopers wel wat nadelen aan deze nieuwe markt. De huidige westerse pc-markt heeft een vrij stabiele en voorspelbare cyclus, maar een nieuwe markt is veel moeilijker te voorspellen. Hierdoor zullen verkopers van verschillende soort hardware meer moeten samenwerken om vraag- en aanbod goed op elkaar af te laten stemmen.

Uit het onderzoek 'Worldwide PC Adoption Forecast to 2015' van Forrester Research blijkt dat het overgrote merendeel van de volgende miljard pc-gebruikers woont in onderontwikkelde landen als Brazilië, Rusland, India en China, en voor de eerste keer een pc zal kopen. Volgens Forrester zullen tegen 2015 alleen al in deze landen meer dan 775 miljoen nieuwe pc's worden gekocht. Een aantal hard- en softwareontwikkelaars zijn al bezig met projecten die zich richting op consumenten in onderontwikkelde landen, zoals het One Laptop Per Child project, Microsofts Unlimited Potential, Intels World Ahead, en AMD's 50X15.De reden dat de computerindustrie wil dat mensen in onderontwikkelde landen computers gaan gebruiken, is niet uit alleen uit altruïstische motieven. De computerindustrie verdient nog steeds genoeg aan mensen die hun huidige computer vervangen voor een nieuwe, maar de rek is er een beetje uit. De groei in de computerindustrie moet komen van mensen die nog niet eerder een pc hebben gekocht. Deze mensen zijn alleen nog te vinden in minder ontwikkelde landen, ook wel 'de groeimarkten' genoemd.Er kleven voor computerverkopers wel wat nadelen aan deze nieuwe markt. De huidige westerse pc-markt heeft een vrij stabiele en voorspelbare cyclus, maar een nieuwe markt is veel moeilijker te voorspellen. Hierdoor zullen verkopers van verschillende soort hardware meer moeten samenwerken om vraag- en aanbod goed op elkaar af te laten stemmen.